25 oktober Lezing: Mondriaanhuis Amersfoort

Bekijk hier het verslag en fotoalbum van deze activiteit.

Weinig kunstenaars maakten een zo grote verandering in hun werk door als Piet Mondriaan. De kunstenaar die we allemaal kennen van zijn geometrische abstracte schilderijen begon zijn carrière namelijk als landschapsschilder.

In deze lezing wordt u meegevoerd langs het oevre van Piet Mondriaan. Hij maakte een lange zoektocht door, op zoek naar zijn eigen kenmerkende stijl. Welke keuzes maakte Mondriaan? Wat inspireerde hem hiertoe? En hoe kwam hij uiteindelijk bij die zo kenmerkende primaire kleuren en rechte lijnen uit?

Naar aanleiding van de lezing komt u er tijdens de workshop “Abstraheren kun je leren” achter hoe u hetzelfde pad als Mondriaan kunt bewandelen. U ontdekt hoe u vanuit een realistische foto toewerkt naar een (bijna) abstract schilderij.

Het startpunt zijn foto’s van bomen en waar het eindpunt ligt, is geheel aan u. Aan de hand van voorbeelden en onder begeleiding van een museumdocent veranderen we deze realistische bomen in abstracte kunstwerken.

Inschrijven via het onderstaande formulier of via de balie in het Pop-up Museum SMAAK.
Het maximaal aantal deelnemers is 25. Dus wees er snel bij, want “vol is vol”.

Deelname is € 5,- p.p.

[rfmp id=”1085″]