1 oktober Opening

De opening vindt plaats op zondag 1 oktober a.s. van 14 tot 15 uur. Het is een besloten gebeurtenis waarvoor uitnodigingen worden verzonden. Wilt u iemand daar voor aanmelden of opgeven mail dan naar info@stichtingsmaak.nl.

De opening zal o.a. worden opgeluisterd door de groep Overstag.
Overstag is een groep ervaren volksmuzikanten die in een min of meer vaste samenstelling elke keer weer overstag gaan om datgene te doen waarvoor ze gevraagd worden. Een dansgroep begeleiden, een feestje opluisteren, een bal spelen, een koor begeleiden, of een klein concert geven: het is allemaal mogelijk. Nederlandse volksmuziek spelen we van nature, van smartlap tot bruidegommerschots. Wij zijn echter zeer beinvloed door onze deelname aan buitenlandse festivals, dus met evenveel gemak spelen we een bulgaarse horo, slowaakse cardas of een franse bourree. Verder spelen we graag klezmer ( joodse bruilofts muziek). 1 oktober spelen we in de onderstaande bezetting

Dwarsfluit: Margreet Carpay
Klarinet/sax: Anton Meijering
Accordeon: Annemieke Pauptit
Gitaar: Marjo Hoogzaad
Contrabas: Kez Mandersloot

Tijdens  de opening is onze artist-in-residence van 2016 Tais Teng aanwezig om zijn boek te signeren. Op die dag kan het boek gekocht worden voor een speciale prijs van  € 10,–.