Who Art You

Keramisch werk van Dorette Gilling

Dorette Gilling is al vaker Artist-in-Residence geweest bij de eerdere edities van de Pop-up Musea van Stichting Smaak. Deze keer exposeert ze zelf in de Pop-up Expositie een keramisch werk met de titel Stog, dat Stapel betekent in het Kroatisch. De expositie waar haar werk vertoond werd, sloot na 1 weekend, helaas ook door corona, haar deuren en Dorette kon het werk weer ophalen.

Dorette schrijft het volgende:

“Graag exposeer ik voor het project een Creatieve Knuffel voor Jou van Stichting Smaak mijn werk. Ik heb dit werk al eens eerder geëxposeerd met een groepsexpositie in het Rietveld Paviljoen te Amersfoort. Een prachtplek waar meerdere “stapels “stonden. Helaas, helaas corona gooide roet in het eten en na 1 weekend ging het museum dicht en konden we onze spullen weer ophalen. In dit werk kunnen de verschillende delen los van elkaar gezien worden als afzonderlijke objecten maar met elkaar vormen zij een nieuw geheel. Een onderstel in organische kronkelige vorm, een waterdichte vaas, die ook op die manier gebruikt kan worden en een soort keramische mand die ook weer gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld vruchten. Maar als beeld in een ruim interieur komt dit zeer tot zijn recht. Mijn werk balanceert vaak op de rand van autonoom en functioneel”.

Prijs van dit werk : € 1500.–