Who Art You

Over ons

Het coronavirus raakt ons allemaal. In ons werk, onze vrije tijd en het contact met familie en vrienden. En we moeten volhouden, want het einde is nog niet in zicht. Daar hebben we elkaar hard bij nodig. We nemen de tijd om nog meer aandacht voor elkaar te hebben en stil te staan bij elkaars leven. Daarom hebben wij het project EEN CREATIEVE KNUFFEL VOOR JOU opgestart.

EEN CREATIEVE KNUFFEL VOOR JOU
Duo’s van jongeren en ouderen maken samen kunstwerken op basis van hun ervaringen tijdens de coronacrisis. Jongeren gaan met ouderen in gesprek over wat zij tijdens de coronacrisis thuis doen, zien en meemaken. Deze ervaringen worden door de jongeren en ouderen samen verwerkt in gezamenlijk kleine kunstwerken op het gebied van beeldende kunst, creatief schrijven en meer.

De verzamelde kunstwerken en bijbehorende verhalen verzamelen we en worden geëxposeerd op een openbare locatie in Amersfoort. Ook tonen we de kunstwerken in een bijzondere kunstkrant: een gedrukt overzicht van alle kunstwerken met de verhalen van de jongeren en ouderen.

Projectteam
Marlies Juffermans 06-21927829‬
Marie-José De Bie 06-22978790
Andries Potter 06-49868586‬

Stichting Smaak

Wij werken op basis van de licentie van Stichting SMAAK. Deze stichting vindt dat er in de kunstenwereld meer geluisterd mag worden naar de mening en de smaak van ouderen. Ouderen die in kunst geïnteresseerd zijn, hebben vaak een enorme bagage aan artistieke ontwikkeling en kennis.