Who Art You

Senior Kunstenaars oproep

Waaraan moet je voldoen:

We zoeken 40 ouderen in Amersfoort vanaf ongeveer 70 jaar.
Het gaat om ouderen die thuis wonen en om ouderen die wonen in een verpleeghuis.
Ervaring in het zelf maken van kunst is niet nodig. We zoeken specifiek naar ouderen die:

• Het leuk vinden om met jongeren in contact te komen.
  • Graag vertellen over hun dagelijkse leven tijdens Corona-tijd.
  • Zin hebben om samen met een jongere een kunstwerk te maken.

Begeleiding
De Stichting SMAAK zorgt voor een goede organisatie van het project en biedt professionele begeleiding op afstand bij het maken van de kunstwerken. We gebruiken hiervoor diverse middelen: telefoon, beeldbellen en mailen. Waar mogelijk en gewenst organiseren we bijeenkomsten via skype en zoom.

Planning
Eerst vormen we duo’s van jongeren en ouderen. We geven duidelijke handvatten over hoe de duo’s goed aan de slag kunnen. De kunstwerken worden gemaakt vanaf nu tot eind oktober 2020. In oktober maken we ook de kunstkrant, deze wordt november 2020 verspreid. Wanneer de expositie is, weten we nu nog niet. Dat is afhankelijk van de ontwikkelingen rondom het Corona virus.

Kosten
Deelname aan het project is gratis en op basis van vrijwilligheid. Het project wordt financieel ondersteund door verschillende fondsen.

Aanmelding en meer info
Als je interesse hebt stuur een mailtje naar info@desmaak-makers.nl of bel met Andries Potter 06-49868586‬.
Aanmelden is gedurende de gehele looptijd van het project mogelijk.