Jongere deelnemers gezocht vanaf 17 jaar

Waaraan moet je voldoen:

• We zoeken 20 jongeren in Amersfoort die graag iets willen betekenen voor de ouderen in hun stad. We zoeken specifiek naar jongeren die:
    het leuk vinden om contact met ouderen te leggen en te onderhouden
  • Graag bezig zijn met schrijven (liedteksten, verhalen, gedichten etc.) of met beeldende kunst (tekenen, schilderen, fotografie, comics, ontwerpen etc.). Het is niet nodig om professionele ervaring of een opleiding hierin te hebben, maar het mag natuurlijk wel.
  • Zin hebben om samen met een oudere een kunstwerk te maken
  • Voldoende tijd hebben vanaf half juni tot eind juli 2020

Ook zoeken we 5 jongeren in Amersfoort die als reporter aan de slag gaan. Zij onderzoeken hoe het gaat met het maken van de gezamenlijke kunstwerken en schrijven er voor de kunstkrant en de expositie reportages, artikelen of achtergrondverhalen over.

Het project is eventueel te gebruiken als vervanging van een stage voor studie. De deelnemers ontvangen een certificaat van deelname dat ingezet kan worden bij de opbouw van het persoonlijke portfolio.

Begeleiding
De Stichting SMAAK zorgt voor een goede organisatie van het project en biedt professionele begeleiding op afstand bij het maken van de kunstwerken. We gebruiken hiervoor diverse middelen: telefoon, beeldbellen en mailen. Waar mogelijk en gewenst organiseren we bijeenkomsten via skype en zoom.

Planning
In de eerste helft van juni vormen we duo’s van jongeren en ouderen. We geven duidelijke handvatten over hoe de duo’s goed aan de slag kunnen. De kunstwerken worden gemaakt vanaf half juni tot eind juli 2020. In augustus maken we de kunstkrant, deze wordt eind augustus 2020 verspreid. Wanneer de expositie is, weten we nu nog niet. Dat is afhankelijk van de ontwikkelingen rondom het Corona virus.

Kosten
Deelname aan het project is gratis en op basis van vrijwilligheid. Het project wordt financieel ondersteund door het fonds Sluyterman van Loo.

Aanmelding en meer info
Als je interesse hebt stuur een mailtje naar info@desmaak-makers.nl of bel met Andries Potter 06-49868586‬.
Aanmelden is mogelijk tot en met 31 mei  a.s.